ETAPA 036

Dimarts 17 de juliol de 2018

Loudenvielle – Lac de l'Oule

25,6 Km

Un dels aspectes importants a ser molt curosos quan es fa una ruta com la 100 fites, és controlar molt bé tot el que portem. Dins de la motxilla, més que grans coses, hi ha molts petits objectes que són importants: estris de neteja personal, medicaments, cartera, mòbil, menjar, roba (mitjons, calçotets, samarretes), plàstics de protecció per la pluja, i un llarg etcètera. Cal saber sempre on està cada cosa i cada cosa ha de tenir un lloc molt concret dins de la motxilla. Avui, ens hem aturat per fer una foto amb la GoPro, que respon a ordres verbals i ens permet fer fotos a distància. “GoPro toma una foto” i te la fa automàticament. Normalment la porto a la butxaca dreta del pantaló de manera que puc fer fotos quasi sense aturar-me. És molt petita i resisteix l'aigua. Quan hem reemprès la marxa, i portàvem uns 50 metres, he fet el gest de tocar-me la butxaca. La GoPro no hi era. He tornat immediatament. La càmera s'havia quedat on l'havia deixat per fer la foto automàtica. Aquest gest de controlar-ho tot i la mirada del gitano per veure si ens hem deixat quelcom, són fonamentals.

Avui ha sigut un dia ben al contrari d’ahir. Cel clar des què hem sortit a quarts de set. Un dia dur (més de 25 km, 2000 metres de pujada i 1000 de baixada). Hem deixat Loundevielle per pujar al coll d’Azet, amb un desnivell de 600 metres. A l'arribar les vistes de tots els cims fronterers era espectacular. Estem just a l'esquena de la zona que millor em conec del Pirineu: vall d'Estós, Gistaín i Bielsa, però em feia ràbia perquè els cims que reconec perfectament des de l'altra banda, ara se'm fa difícil de reconèixer. Com canvien les muntanyes depenent d’on les miris!!

Una llarga baixada cap a Saint Lary, població més important després de creuar el túnel de Bielsa. Eren les 11, hem menjat quelcom i hem començat la part dura: Arribar al col de Portet a 2215 metres, és a dir 1400 metres per sobre. Han aparegut boires baixes i moltes vaques. Les vistes esplèndides. La pena és que les pistes d'esquí ho dominen tot. És una pena la destrossa que poden fer les pistes: teles de tota mena que pugen i baixen. Hem trigat 4 hores. Després una baixada tranquil·la fins a veure el llac de l'Oule, on a la presa es troba el refugi.

En resum un dia molt bo de muntanya que ha compensat la duresa meteorològica d'ahir. Molt bones vistes. Culfreda, Bachimala, cresta del Posets. Fantàstic! Les instal·lacions d'esquí han sigut la nota fosca.

Allotjament etapa 035 Auberge des Isclots Loudenvielle

Lloc gran i còmode abans d'arribar a Loudenvielle (conegut pel balneari de Balnea). El paisatge és preciós amb un gran llac i els Bachimalas tancant la Vall pel sud. En Pascal, el propietari, ens ensenya la casa que té una sala, una cuina i un menjador grans. Al pis superior està la nostra habitació amb dos llits un de gran i l'altre individual. Dos lavabos, un amb WC, dutxa i pica i l'altre amb dutxa i pica. De les millors habitacions que hem tingut fins ara. Baixem al llac i al final del camí hi ha el poble(1 km aproximadament). El paisatge és impressionant. Anem a la Brasserie l'Escapade perquè a l’Auberge no fan sopars. Fem una hamburguesa del Chef i un gelat de postres. Correcte però res del altre món.

Tornem a l'Auberge i anem a dormir aviat perquè demà tenim etapa dura. Ens aixequem a les 5:30 i a les 6:20 estem caminant. Esmorzar clàssic però s'obliden de la llet . Lloc 4,9/5 atenció del propietari 4,8/5.