Dissabte 11 d'agost de 2018

Bera de Bidasoa – Elizondo

30,5 Km

Avui segona etapa del GR-11. Aquests darrers dies vàrem tenir dies amb molts núvols i amb tempestes. Avui teníem una previsió bona. Només sortir des de Bera de Bidasoa ja ens hem topat amb la boira baixa. Aquesta boira que entra des del mar Cantàbric i remunta el Bidasoa estenent-se per molts kilòmetres. Les dues primeres hores hem hagut d'anar bastant vigilants per seguir els senyals. Era un ambient molt especial. Després, a l'anar pujant i avançant el dia hem pogut contemplar les boires per sobre. Llavors he pogut reconèixer molts dels llocs per on vàrem passar en les darreres etapes del GR francès. Molt especialment el cim del Larrun (La Rhune) de 901 metres que tenim la sensació d'haver rodejat totalment. El camí, que ha seguit bona part per pistes, seguia just el limit fronterer, amb aquesta separació que va requerir tantes negociacions i on sense que te n’adonis estàs a França o a Navarra. Ens hem trobat innombrables instal.lacions, que ja vam veure a França, que els caçadors utilitzen a la tardor per caçar coloms quan migren cap al sud. El paisatge és molt ampli, molt verd, turons ondulats, cavalls (d'una raça que són molt petits), moltes cases disperses (caserós) i restes de búnkers que es van fer per defensar Espanya d'una possible invasió dels Aliats durant la Segona Guerra Mundial. Hem pujat ja per sobre dels 800 metres. No veiem encara grans cims, però l'increment de l'altura es fa molt patent. Hem passat molta calor de nou. Per fi hem començat a baixar de forma progressiva fins a arribar a Elizondo.

En resum, una etapa llarga, amb un dia assolellat i gaudint d'un paisatge pirinenc, el navarrès, que desconeixíem totalment.

Allotjament etapes 053, quatre dies descans i etapa 54 . Hondarribia. Guipúscoa.

Arribem a la platja de Baiona amb un sol de justícia, ens recullen la família i ens porten a una casa clàssica basca situada en el camí cap a Guadalupe per sobre Hondarribia. La casa té una vista espectacular d'Hondarribia, el Riu Bidasoa i Baiona. Molt ben situada té un exterior amb herba natural cuidadosament arreglada i una piscineta. A l'interior les estançes són àmplies i amb molta llum. Tot està ben endreçat i disposa de tot el que es necessita per passar uns dies de descans en una situació privilegiada. Aquests quatre dies de descans fem esmorzar de forquilla i ganivet a l'exterior, cada dia, fins que el dimecres dia 8 plou i esmorzem a dins. Als migdies visitem San Sebastian, Hondarribia i el Cabo Higuer i fem pinxos. Un dels dies anem a sopar a Hondarribia al Restaurant Alameda que ens deixa francament satisfets per la seva excepcional qualitat. El bo passa ràpid i avui divendres 10 d'Agost fem la primera etapa del GR11 direcció Cap de Creus fins a Vera de Bidasoa. La nostra família ens ve a recollir i avui tornarem a dormir aquí a Hondarribia però dema quan ens deixin a Bera de Bidasoa per fer l'etapa 55 fins Elizondo ells ja marxaran a Barcelona. No els retrobarem fins la zona del refugi de Viadós als peus del massís del Posets d'ací 16 dies. Se'ns farà llarg i feixuc despres del carinyo i les comoditats d'aquests dies amb ells. Així doncs la casa d'Hondarribia ha sigut on hem descansat l'etapa 53, quatre dies i també l'etapa 54. El lloc fantàstic 5/5 i la companyia més 5/5.