Dimecres 12 de setembre de 2018

Planoles – Núria

14,8 Km

En Jordi Matias ja l'hem citat unes quantes vegades al llarg de la ruta ja que ens ha acompanyat. És un d'aquests amics incondicionals amb qui tant l'Enric com jo hem fet moltíssimes excursions i activitats a l'aire lliure. Nosaltres l'anomenem el “coronel” perquè quan els nostres fills eren petits i ell s'ajuntava amb nosaltres, els nens li tenien un gran respecte i admiració, i per tant, com que ell tenia més experiència que nosaltres, era qui acostumava a fer les indicacions del que calia fer com si d'un exèrcit de marrecs es tractés. Així, que els nens li deien Jordi el Coronel. Sé que a ell li agrada i nosaltres carinyosament li diem. Fa uns dies ens havia avançat que potser vindria amb nosaltres a acompayar-nos en aquesta etapa. Ell ha tingut una especial vinculació amb Núria i no perd oportunitat per acostar-s’hi. Aquest matí, a les 6:30 ens ha trucat per telèfon. “Estic a Planoles. On sou?” Han sigut les seves paraules. Hem tingut una inmensa alegria ja que caminar amb ell, i més en aquest territori que coneix molt bé, és una joia tremenda.

Hem esmorzat amb la Conxita, l'Esteve i el Jordi. La Conxita no ha parat de dir-nos que ens enduguéssim embotits, formatges, magdalanes, xocolata i carquinyolis. S'ha enfadat quan li hem dit que no, perquè ens suposava massa pes. Al final ho ha acceptat i ens hem fet uns bocates de pernil.

La ruta puja directament des del càmping de Planoles retallant una carretera que arriba al collet de les Barraques (1894 metres). L'Esteve ha pujat amb el seu cotxe i ens ha estalviat pujar amb la motxilla uns 600 metres. Allà ens hem acomiadat i hem seguit per un camí de baixada fins a la font de l'Home Mort. Aquí el GR dona dues opcions, baixar cap a Queralbs on enfilar-nos per seguir fins a Fontalba. Hem triat això ja que ens ha estalviat molts metres a més que les vistes són molt bones. Avui hi havia un pronòstic de mal temps, però a final s'ha mantingut prou bé. Hem arribat, després d’una hora, al punt on acaba la pista que puja fins a Fontalba. Hem seguit, aturant-nos a la Fontalba per esmorzar, i en poc més d’una hora hem arribat a Núria, resseguint per dalt les gorgues de Núria. Hem pres una cervesa amb en Jordi fins que ha agafat el primer cremallera que baixava cap a Ribes de Freser.

En resum, una etapa molt agradable i relaxada i molt ben acompanyats amb en Jordi. Bones vistes cap a les gorgues de Nuria i veiem en algun tram el recorregut del cremallera.

Allotjament etapa 082 Conxa Bertran i Esteve Amat. Planoles

Hem arribat assedegats. Tenen una casa antiga tipica d'aquesta zona. Dos espais a sota de la vivenda amb portes de fusta molt antiga on s'hi magatzemen tota mena d'estris. Al nivell mig, un menjador espaiós i una duxta bany. El menjador comunica amb la cuina, un estudi amb un munt de llibres i figuretes d'animals (moltíssimes) i finalemt a la seva habitació. En Jaume i jo ens instal·lem en dues habitacions al pis de sobre que tenen una entrada amb una escala de fusta i una trampeta que cal plegar o desplegar cada vegada que es puja o es baixa. Ens esperen amb unes gerres d'un litre refrescades al congelador que ens omplen de cervesa. Després espaguetis, i un xai al forn. Síndria de postres. Passem la tarda xerrant i fem una volta amb el cotxe de l’Esteve per les veïnes pistes de muntanya. Per sopar, truita de patates amb embotits, formatge, magdalenes, carquinyolis, etc. La Conxa i l’Esteve es desviuen perquè estiguem còmodes. Al matí ens preparan esmorzar i pícnic. Sorpresa, a les 6:30 truca en Jordi Matias que esta a Planoles i que ens acompanyarà tota la etapa. Quina il·lusió, ell havia treballat molt de temps a Núria i coneix molt bé la zona.

A les 7:30 tirem amunt direcció a Núria.