Dissabte 22 de setembre de 2018

Cadaqués – Vilajuïga

22,6 Km

Avui ha sigut la primera etapa de la tornada cap a Barcelona. Quan vàrem pujar de Barcelona en direcció a Banyuls, on comença el GR-10, vam seguir el GR-92 que ressegueix la costa catalana. Ara per tornar a Barcelona hem triat una ruta diferent i per això seguim diferents trams del camí de Sant Jaume que surt de Port de la Selva fins a Anglès i després enllaçarem amb el GR-83 que va del Canigó a Mataró. Per aquest motiu vàrem idear una etapa que enllacés el final del GR-11 amb el camí de Sant Jaume. Per això res millor que seguir la carena que des del coll del Bombo puja per la serra de Verdera fins al seu punt més alt, el castell de Sant Salvador, un mirador increïble sobre l'Empordà i el golf de Lleó, i després una baixada directa cap a Vilajuïga enmig de monuments megalítics. Ens acompanyen bons amics que volen fer una fita amb nosaltres: Jaume Reventós, Esther Giró, Jordi Colomer i Oriol Cervantes. Tots ells amb moltes ganes. Sortim de la riera de Cadaqués i pugem pel camí de l'Aigua, que puja pel vessant contrari per on va la carretera de Cadaqués i arribem al coll de Perafita. Lloc on hi ha una esplèndida plantació de vinyes. Des d'allà per un corriol que flanqueja i en una hora ens deixa a la carretera que puja a l'estació del Pení i d'aquí fins al coll del Bombo. A partir d'aquí el camí es fa força exigent ja que va resseguint diferents colls a cavall de les vistes cap al golf de Roses i el Port de la Selva. Amb pujades i baixades ens plantem al coll de Sant Genís per on passa el camí antic que unia Roses amb Selva de Mar. Aquí el camí puja de forma molt directa al coll del Cortalàs a 483 metres i busca una primera plataforma de la carena. Les vistes esplèndides i el castell de Sant Salvador sembla estar a la mà. Però ara ve la part més complicada perquè la carena sense ser exposada, exigeix anar grimpant i seguir molt acuradament els senyals. Això requereix ben bé una hora. Arribem a un avant cim on ja el castell (670 metres) està a la mà. Allà hi ha molts visitants que pugen des de Sant Pere de Rodes. Per baixar ho fem pel coll del Mosquit i agafem una pista que va fins a la zona d'esplai del Mas Ventòs. Uns dos kilómetres carretera avall trobem un camí que baixa directa a Vilajuïga, punt final de l'etapa. En total més de 1000 metres positius acumulats.

En resum, una etapa amb bona companyia, dia esplèndid amb calor i bones vistes, i una etapa exigent per una carena poc coneguda però assequible per a qualsevol que estigui acostumat a la muntanya.

Allotjament etapa 087 a 093 Can Canet. Vilajuïga

Ja vàrem comentar aquest allotjament en l’anada abans de pujar cap a Banyuls i començar el GR10 (fa més de tres mesos). És una casa antiga situada al bell mig del poble. Aquesta vegada hi pernoctarem una setmana gràcies a què el nostres amics Juli i Montse que viuen a la Jonquera, vindran cada dia a Vilajuïga a quarts de set de matí per acompanyar-nos al punt de sortida i per recollir-nos quan arribem al final d’etapa i tornar-nos a Vilajuïga. Com ja vàrem dir en la crònica d'anada en aquesta casa estem molt còmodes i podem fer compres per logística alimentària amb facilitat. Aquí pernoctarem a les etapes de Maçanet de Cabrenys, La Jonquera, Espolla, Llançà, Cadaqués, Vilajuïga i Pontós. Vilajuïga està molt ben situada per fer aquests trasllats a aquests punts. En Juli i la Montse ens faran els trasllat fins dimecres i a partir de dijous ho faran la Montse i la Maite que ens faran aquest gran ajut. Lloc 5/5 i atenció 5/5. Aquesta crònica serà la que té lloc des de l’etapa 87 fins a la 93.