Divendres 28 de setembre de 2018

Sant Hilari Sacalm – Riells i Viabrea

29,95 Km

Ahir, quan vàrem passar per l'ermita de Santa Bàrbara del terme d'Anglès, li vàrem agrair que ens hagués protegit de les tempestes. En les 100 Fites només un dia vàrem patir tempestes. La resta de dies hem esquivat el mal temps i si n’ha fet ha sigut quan ja estàvem protegits. Com potser sabeu, Santa Bàrbara ha rebut la devoció dels creients perquè protegeix de les inclemències meteorològiques. És per això que en el món rural és tan apreciada aquesta santa. Però aquests darrers dies creiem que Santa Bàrbara ens està protegint en excés perquè ens està concedint uns dies molt assolellats i fins i tot molt calorosos, sobre tot, si tenim en compte que ja estem a finals de setembre. La veritat és que la situació és excepcional i quan a partir de mig matí comencem a suar per la calor, ens agradaria que Santa Bàrbara ens enviés alguns núvols.

Avui hem sortit de Sant Hilari Sacalm en direcció al petit poblet de Joanet, pertanyent a Arbúcies, seguint el GR-83. Aquest GR anomenat el camí del nord, va de Mataró al Canigó. Estàvem a cavall entre Les Guilleries i el Montseny, i amb aquest dia tant lluminós que ens ha brindat Santa Bàrbara, les vistes del Montseny i especialment de Les Agudes eren esplèndides. Es podia resseguir molt bé la cresta dels Castellets, un dels punts d'ascensió amb grimpada. Al seu costat el Turó de l'Home i a la dreta el Matagalls. En tot el recorregut hem vorejat immensos camps de planters de tota mena: avets, alzines, palmeres, oliveres, roures, etc... Una de les economies més importants i florents de la comarca. Des d'allà hem baixat ràpidament cap a Arbúcies que hem hagut de creuar. Hem aprofitat per fer un esmorzar. Des d'aquí havíem de tornar a pujar fins al coll de Sant Climent, on hi ha un edifici fantasma. Per pistes i corriols hem arribat a l'ermita de Sant Martí de Riells. Aquí la senyalització del GR-83 és molt deficient arribant a perdre-la, pel que no hem tingut més remei que baixar per la carretera que va a Breda, i d'aquí baixar fins a la carretera de Sant Celoni. L’hem creuat, així com l'AP-7 per un túnel, i hem començat a endinsar-nos pel parc Natural del Corredor fins a la masia de can Puig on avui dormirem.

En resum un dia amb esplèndides vistes cap al Montseny. També hem deixat a la nostra esquerra el turó de Montsoriu amb l’immens castell del mateix nom que eternament està en reconstrucció.

Allotjament etapa096: Hotel Ripoll. Sant Hilari Sacalm.

Típic hotel de tota la vida. Ripoll ve del cognom del propietari. Ple de jubilats que estan a pensió completa, gent gran però d’edat no gaire més que nosaltres (5 o 6 anys), fet que ens fa reflexionar una mica sobre el nostre futur. Ens semblen molt més grans i carrinclons però segur que tindrem aquest aspecte d'aquí quatre dies. Dinem menú amb amanida i pollastre. Al vespre en Jaume hamburguesa de pollastre i jo una truita de bolets amb botifarra. Els menús son de 11 euros. L’habitació és correcta amb balconada, lavabo amb WC i dutxa i petit rentamans. Ens deixen un esmorzar prou correcte amb suc de taronja, embotit, pa tomata i oli, cafè amb llet i pastes. Ben complert. A les 7:20 marxem.

Lloc 4,7/5 i atenció 4,8/5.