Itinerari Previst

Ruta prevista 100 fites.JPG

Si cliqueu el botó a continuació s’obrirà el pdf amb la informació de cada una de les 100 etapes de l'itinerari previst.

GR-92 BARCELONA - BANYULS

La ruta “100 fites per a la desconnexio” comença seguint el recorregut de GR-92 des de Collserola en direcció nord fins arribar a Port-Bou. El GR-92 es va obrir l'any 1992 amb motiu des Jocs Olímpics de Barcelona i ressegueix la franja litoral de Catalunya. En alguns llocs el GR-92 segueix arran de mar pels camins de ronda i en d'altres busca les serralades litorals. La ruta “100 fites” seguirà per la serralada de Marina, el Corredor, el Montnegre, les Gavarres i el Montgrí amb un total d'uns 270 Km. En algun tram seguirem alguna variant del mateix GR. Aquest GR es caracteritza pels contrastos urbans prop de l'àrea metropolitana de Barcelona i altres poblacions, amb vistes molt espectaculars, i les zones boscoses de les serralades que donen un ambient salvatge i solitari molt aprop d'àrees molt poblades. Al finalitzar el GR-92 seguirem per un tram d'enllaç entre Port-Bou i Banyuls de la Marenda seguint un camí de ronda per la costa vermella francesa. Aquest tram suposarà una bona preparació física de dues setmanes per afrontar els Pirineus.

GR-10 BANYULS - HENDAIA

El GR-10 és un itinerari que recorre el Pirineu francès des de Banyuls de la Marenda al Mediterrani fins a Hendaia al golf de Biscaia. Té una longitud de 866 Km amb un desnivell positiu acumulat de 48.000 metres. És un itinerari exigent per les característiques orogràfiques i climatològiques del vessant francès. Es caracteritza per la profunditat de les valls que obliga a realitzar etapes amb un gran desnivell acumulat. Per altra banda està sota la influència de la climatologia atlàntica amb pluges sovints i tempestes. La ruta “100 fites” afronta aquest tram des de finals de juny motiu pel qual, donada la climatologia excepcional de la primavera del 2018, preveiem trobar neu en molts trams i per tant la necessitat d'utilitzar grampons.

GR-11 CABO HIGUER - CAP DE CREUS

El GR-11 anomenat “senda pirenaica” recorre el vessant espanyol del Pirineu des del mar Cantàbric fins al Mediterrani. S'inicia al cap Higuer a Guipuscoa fins al cap de Creus a Catalunya. En algun tram s'endinsa a Andorra. Té una longitud de més de 800 Km amb un desnivell positiu acumulat de 42.000 metres. Es caracteritza per transcórrer a més alçada que la homònima francesa i en un ambient molt alpí, especialment a la part aragonesa. S'assoleix el punt més alt de les “100 fites” a uns 2700 metres. Boreja els cims més alts del Pirineu: Aneto, Posets i Mont Perdut. Les valls no són tan profondes com les franceses i la climatologia és més amable, donada la major insolació al ser el vessant meridional. La ruta “100 fites” afrontarà aquest tram durant el mes d'agost i inicis de setembre, motiu pel qual esperem trobar força calor als matins amb risc de tempestes a la tarda.

Camí de Sant Jaume – GR-83

La ruta “100 fites” evita el mateix itinerari a la anada que a la tornada. Per aquest motiu al finalitzar el GR-11 al cap de Creus seguirà tres etapes del camí de Sant Jaume fins a Anglès per enllaçar amb el GR-83 que va del Canigó fins a Mataró. És un itinerari en una direcció total de nord a sud que travessarà les planícies del Gironès i els massissos del Montseny i el Montnegre. En arribar a Mataró les 100 fites seguiràn pel camí litoral del Maresme per remuntar el parc fluvial del Besos fins a Montcada. Aquest és un tram força amable que agrairan les nostres cames ja mermades d'energia però amb la vista llunyana de Barcelona.